Karpatka

Karpatka znana wszystkim, wydaje się trudna do zrobienia. Nic bardziej mylnego! zapraszam do przepisu!

Ten i inne przepisy znajdą Państwo również w menu głównym

Karpatka

Życzę smacznego!
Składniki
:

Składniki ciasto:

  • 1 szklanka wody
  • ½ kostki margaryny
  • Szczypta soli
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 5 jajek 

Składniki masa karpatkowa
  • 1 i ½ szklanki mleka
  • 2 i ½ łyżki cukru
  • 1 mały cukier waniliowy
  • ½ budyniu waniliowego
  • 1 łyżeczka mąki kartoflanej (czubata)
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 kostka masła
  • 1 żółto

Składniki posypka: 

  • cukier puder 


Przygotowanie:        


Przygotowanie ciasta:

    1 szklankę wody, ½ kostki margaryny i szczyptę soli należy zagotować. Po zagotowaniu zdejmujemy z ognia, dodajemy szklankę mąki. Następnie na wolnym ogniu mieszamy całość do uzyskania jednolitej konsystencji. Zestawiamy z ognia, po 5 min wbijamy po jednym jajku i dokładnie miksujemy. Dzielimy ciasto na 2 równe części. Foremkę smarujemy margaryną, wykładamy ciasto i równomiernie rozprowadzamy po całej powierzchni. Ciasto będzie sprawiać problemy, najlepiej użyć łopatki, można ją od czasu do czasu zamoczyć w wodzie ułatwi to rozprowadzanie ciasta. Ciasto pieczemy w temp 180-200oC na złoty kolor 50/60min ( parametry dobieramy w zależności od piekarnika). Ciasto musi być dobrze wypieczone!. 

Przygotowanie masy karpatkowej:

    Z podanej ilość mleka odmierzamy mniej niż pół szklanki, rozprowadzamy w nimi żółtko, mąki i budyń. Pozostałe mleko zagotowujemy z cukrem i cukrem wanilinowym. Gdy mleko się gotuje dodajemy mieszaninę, i energicznie mieszając trzymamy na wolnym ogniu 2-3 min ( cały czas mieszając). Pozostawimy do całkowitego ostygnięcia. Gdy masa budyniowa ostygnie, mikserem miksujemy masło i małymi porcjami dodajemy masę budyniową. Nie należy dodawać szybko gdyż masa może się zważyć!. Gdy masa gotowa rozprowadzamy ją na płaskiej części jednego placka ( rozprowadzamy masę na płaskich powierzchniach, w wgłębieniach dodajemy mniej masy), następnie nakładamy drugi placek również płaską powierzchnią do masy. Na koniec oprószamy cukrem pudrem i gotowe! 


Zagotowujemy margarynę z wodą.

Dodajemy mąkę i dokładnie miksujemy.

Gotowa masa po zmiksowaniu.

Dodajemy po jednym jajku i dokładnie miksujemy.

Dzielimy masę na dwie równe części.

Patelkę smarujemy margaryną.

Rozprowadzamy masę równomiernie.

W mleku rozprowadzamy mąki, budyń oraz żółtko.

Mleko zagotowujemy z cukrem oraz cukrem wanilinowym ( użyłem cukru z prawdziwą wanilią).

Gdy mleko się zagotuje, dodajemy mieszaninę, cały czas mieszając.

Wystudzony budyń łączymy z masą. Miksujemy masło stopniowo po łyżce dodając masę budyniową.

Masa gotowa.

Masę rozprowadzamy po płaskich powierzchnia. W zapadlinach delikatnie smarujemy masą.

Masa rozprowadzona:)

Nakładamy drugi placek, delikatnie dociskamy.

Oprószamy całość cukrem pudrem. Smacznego!
 

13 komentarzy:

  1. To chyba jedyne ciasto, które faktycznie mi wychodzi:) Mam opanowany przepis do perfekcji:)! Uwielbiam, ale odkąd jestem na diecie nie pozwalam sobie tak często. Staram się od święta kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi raz wyszło i robiłam raz. Łatwe to jest, ale jak chcesz to można wspomóc się informacjami.

      Usuń
    2. Miksowanie masła może spalić mikser :)

      Usuń
  2. Przepysznie wygląda to ciasto, będę musiała spróbować gdyż kocham karpatki.

    Zapraszam do mnie :-)

    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Użyłam do tego przepisu mąki z Melvitu http://melvit.pl/ bo trochę mi bardziej pasowała. Całość wyszła super i bardzo mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam opanowany ten przepis do perfekcji:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie mega, lubię ten przepis na karpatkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ten przepis. Czy mogę tutaj użyć oleju palmowego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis! przepyszna karpatka

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealny oraz już opanowany przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś będę gotowała po raz pierwszy

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjny przepis! Jutro testuje

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam już wiele karpatek, zazwyczaj kupnych, ale ta.... idealne ciasto, jakby z przepisu mojej babci. Zrobiłam, wyszło idealne... i na pewno nie był to ostatni raz z Twoją karpatką. Wielkie dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Krystian i Marysia gotują , Blogger